محمدرضا فروتن و میترا حجار با «نیلگون» در راه سینما آخرین نشانه‌های نمک نورالدین | نگاهی به فصل پنجم سریال «نون خ»، ساخته سعید آقاخانی فروش حیرت انگیز «گارفیلد» در اولین هفته اکران «سمرقند»، برای خانواده بزرگ فارسی زبانان | کتاب تازه شاعر خراسانی در نمایشگاه کتاب تهران پایان فیلمبرداری فیلم سینمایی «برج آخر» اثر سوفیا موسویان صفحه نخست روزنامه‌های کشور - دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ آلبوم «عشق ناباور» در راه بازار موسیقی کنسرت‌های پاپ اردیبهشت ۱۴۰۳ + زمان و مکان تأکید هیئت رسانه‌ای ایران و عراق بر انعقاد «تفاهم‌نامه همکاری» و تشکیل «شورای رسانه‌ای مشترک» + آلبوم تصاویر برنارد هیل بازیگر «ارباب حلقه ها» و «تایتانیک» درگذشت + بیوگرافی افشای «رازهای دوبلین» در نمایشگاه کتاب تهران وکیل امیرحسین مقصودلو: «تتلو» برای اثبات توبه‌اش شعری در وصف امام علی (ع) می‌خواند + عکس صحبت‌های «پیمان جبلی» درباره ساخت فصل جدید زیرخاکی، نون خ و پایتخت محمدعلی علومی، نویسنده و پژوهشگر درگذشت + بیوگرافی سفیر ایران در عراق: رسانه ها برای گسترش روابط ایران و عراق به میدان بیایند بازدید هیئت رسانه‌ای ایران از از شبکه‌های خبری و رسانه‌های عراقی + تصاویر اولین تیزر فیلم موردانتظار «مگالوپولیس» (Megalopolis) فرانسیس فورد کاپولا
سرخط خبرها

سلمان در ایران | داوود میرباقری ساخت فصل اول سریال خود را آغاز کرد

  • کد خبر: ۱۷۸۶۸۷
  • ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۵
سلمان در ایران | داوود میرباقری ساخت فصل اول سریال خود را آغاز کرد
فیلم‌برداری فصل اول سریال تلویزیونی «سلمان فارسی»، به کارگردانی داوود میرباقری، شروع شد.

به گزارش شهرآرانیوز، کارگردان مجموعهٔ «سلمان فارسی»، با بیان اینکه در فصل اول سریال که فیلم‌برداری آن از امروز آغاز شده است از تولد سلمان تا خروج او از ایران در سن ۲۰سالگی به‌نمایش در خواهد آمد، خاطرنشان کرد: «این بخش از زندگی سلمان جغرافیای وسیعی از ایران را پوشش خواهد داد، از جی و اصفهان و فارس گرفته تا تیسفون. ما باید بتوانیم این مسیر جغرافیایی جادهٔ ابریشم را با کیفیت خیلی خوبی معرفی کنیم.»

وی افزود: «حوادث و داستان‌های جذابی در طول این سفر اتفاق می‌افتد. قصهٔ سلمان یک ویژگی خاص دارد و درون‌مایهٔ اصلی آن سفر است. ما مدام این تغییر در جغرافیا و حرکت را شاهدیم و آن بخش‌های دراماتیک قصه که قرار است جذاب از کار دربیاید بسیار پیچیده و سخت است. امیدوارم که از عهده‌اش بربیاییم.»

میرباقری، با تأکید بر اینکه با توجه به میزان موفقیت «مختار» تماشاگر از «سلمان» انتظار زیادی دارد، گفت: «کار را شروع کرده‌ایم و، اگر طبق برنامه‌ریزی پیش برویم، فیلم‌برداری فصل ایران باید دوساله تمام شود تا بعد بتوانیم وارد فصل نهایی کار شویم که بخش حجاز است.»

حسین طاهری، تهیه‌کنندهٔ سریال «سلمان فارسی»، نیز با بیان اینکه فصلِ ایران جدی‌ترین فصل سریال است و با ابراز امیدواری به اینکه کار معماری‌ ویژه و ساخت بناهای دورهٔ ساسانی که در شهرک سینمایی و تلویزیونی ایران («غزالی» سابق) آغاز شده است به‌خوبی پیش برود و ماندگار شود، گفت: «ساخت دکور این فصل از بهمن‌ماه سال گذشته آغاز شد و بخش عمدهٔ تولید سریال در همین فضا انجام می‌شود.»

وی اضافه کرد: «پیش‌تولید فصل بعدی که حجاز است نیز از هم‌اکنون آغاز شده است.»

تولید سریال الف ویژهٔ «سلمان فارسی» در زمستان ۱۳۹۸ آغاز شد. این مجموعهٔ داستانی به سرگذشت «روزبه»، یار ایرانی حضرت رسول، اختصاص دارد که بعد از اسلام‌آوردن به «سلمان» تغییر نام داد. گفتنی است که در این سریال علیرضا شجاع‌نوری در نقش سلمان کهن‌سال ظاهر می‌شود. «سلمان فارسی» از تولیدات شبکهٔ یک سیماست.

منبع: جام جم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->